Rabu, 8 Februari 2012

Air laichi arak?

Pagi minggu baru ni, saje-saje je pergi breakfirst kat pantai taman gelora (kuantan). Bawak isteri & anak-anak makan nasi lemak yang dibuat ibunya. Masa duk tengok budak2 ni mandi, tiba2 terjumpa botol ni kat tepi tikar tempat kita orang makan.



Nampak macam air laichi je....tapi bila tengok betul2, astaghfirullah. Aku panggil anak2 dan tanya air apa ni? "Air laichi lah"...ermmm. Itulah pandangan budak2 pada sesuatu benda, mana dieorang nak fikirkan apa2. Bagi mereka , bahkan golongan emas dan ramai orang pun begitulah, tengok gambar je, mana dieorang faham sangat bab halal haram ni. banyak yang tak ambik kisah. Budak2 lagila tak reti apa2...main tibai jer..


"Cuba baca kat bawah ni"..aku tanya anak2.."eh! air arak!!..Ha., lain kali kalau nak beli apa2 kat kedai, kena tengok dulu, baca dulu, tengok ada status halal atau tak, tengok E KOD dulu.



Kasihan ....mudahnya budak2 sekarang minum arak, dan ada budak2 felda yang minum arak yang dijual dalam plastik je, siap minum dengan straw lagi. Ibu bapa, perhatikanlah..!! Jauhnya kita dari hukum tuhan.

p/s: Benda2 macam ni kena selalu bagitau anak2, cabaran anak2 kita lebih teruk dari kita sebenarnya. Kita lah yang kena banyak tahu benda2 macam ni dan macam2 benda lagilah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan