Rabu, 14 Disember 2011

Bukan kupinta rindu ini, ianya anugerah ilahi..





Angin..kini.. berdesir lagi
lalu..gugurlah dedaunan,kering,rapuh
dipijak,aduh...nasibnya begitu?????
Apa yang aku rasakan sekarang

Adalah perasaan rindu yang semakin hari semakin berat
Jarak telah memisahkan kita
Jarak telah membuat kita jauh
Namun sayang, aku hanya manusia biasa
apalah daya ku tak punya kuasa

Ku juga tak bisa menahannya
Kerana ku tahu.... ku hanyalah manusia biasa..

Oh..Tuhan...kuatkanlah aku untuk
menghadapi anugerahmu ini

Berikan aku keajaibanmu

Agar aku bisa menjalani hidup dijalan
yang telah Engkau syariatkan kepada kami..

Detik demi detik tanpanya
Tanpa kehadirannya..
Biar ku tutup cerita kami ini??
Biar ku pendam rasa kecewaku ini
Selamanya dan hingga nafas terakhir...
Aku meminta pada tuhan..
untuk menyingkirkan rindu ini..perasaan ini..
Tuhan menjawab,tidak,..itu bukan untukdisingkirkan
tapi, agar kau mengalahkannya...
Aku meminta kepada tuhan agar menghadiahkanku kesabaran..
Tuhan menjawab tidak..,kesabaran adalah hasil dari kesulitan..
sabar tidak dihadiahkan tapi harus dipelajari.
aku meminta kepada tuhan untuk menjauhkan penderitaan ini..
Tuhan menjawab tidak,..penderitaan menjauhkanmu
dari perhatian duniawi dan membawamu mendekat padaKu..
Aku meminta kepada tuhan segala hal...
sehingga aku dapat menikmati hidup ini..
Tuhan menjawab tidak,..Aku akan memberimu hidup
sehingga kau dapat menikmati segala hal.
Akhirnya..aku meminta kepada tuhan..
membantuku mengasihi orang lain seperti ia
mengasihiku...
Akhirnya kau mengerti..
HARI INI ADALAH MILIKMU
JANGAN SIA SIAKAN..

bagi dunia kamu mungkin hanyalah seseorang..
tetapi bagi seseorang kamu adalah dunianya,,
Ya Rabbana..jika hambamu merindu..
rindukan diri ini pada seseorang,
yang merindui syahid di jalanMu..
kini..angin telah menjadi titik2 hujan..
ku hanya bisa melihat..diatas sebuah titik-titik
air mata yang akan
membasahi wajahku.,
di kala senyuman,
itu pergi..
semua keindahan ………,
itu pernah membekas
dan tersimpan menjadi
lembaran ini..…….kisah-kisah indah!
ANTARA KITA..:)..:) 

dipetik dari blog sahabat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan