Isnin, 21 Mei 2012

Wanita & penyakit gila babi



Seorang wanita telah berjumpa Rasulullah lalu berkata "wahai Rasulullah aku mempunyai penyakit gila babi, dan ketika aku sakit, aurat ku telah terbuka. Bolehkah engkau doakan supaya sembuh penyakitku?"..

Lalu Rasulullah saw bersabda "aku boleh sahaja mendoakan mu, teapi jika engkau bersabar, Allah akan membalasmu dengan syurga"

Wanita tersebut berkata lagi, aku memilih syurga, aku akan bersabar dengan penyakitku, tetapi doakanlah Rasulullah supaya ketika aku sakit , aurat ku tidak tebuka"

Kesimpulan:

1-Boleh meminta pertolongan dari seseorang jika dalam kesusahan @ kesakitan dengan jalan yang diredhai Allah.

2-Bersabar dalam menempuh ujian dari Allah akan diberi ganjaran kebaikan yang cukup besar.

3-Sedaya upaya menutup aurat dalam apa jua kedaan sekalipun.

p/s: contoh wanita solehah, walau berpenyakit tapi masih berusaha untuk menjaga auratnya. Kita lihat hari ini betapa ramai yang tidak menutup aurat, malah merasa bangga jika tidak menutupnya. Barangkali mereka ini susah hingga tak mampu nak beli pakaian yang menutup aurat atau barangkali,.. mereka juga berpenyakit GILA BABI...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan